چطوری میشه

آیا وب سایت وردپرس شما برای سئو مناسب است؟

آیا وب سایت وردپرس شما برای سئو مناسب است؟

اگر می‌توانستیم قبلاً مجموعه‌ای از کلمات کلیدی را وارد کنیم و آن را SEO بنامیم، امروز نیازی به نظارت چندانی نداشتیم. به خصوص با تغییر الگوریتم‌هایی که اغلب تغییر می‌کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید سایت وردپرس شما پیشرفت کند، باید در بین پنج صفحه اول جستجو باقی بمانید که 67.60٪ از کلیک ها.

آیا مطمئن نیستید که سئوی شما خوب است؟ آیا می خواهید بدانید چه چیزی شما را از رتبه بالاتر باز می دارد؟ سپس در اینجا 7 نشانه نشان می دهد که وب سایت وردپرس شما مناسب سئو نیست.

1. در حال بارگذاری آهسته

به طور خلاصه، 53٪ از کاربران آنلاین اگر بیش از 3 ثانیه طول بکشد تا سایت بارگیری شود، آن را ترک می کنند. ما به دسترسی فوری به اطلاعات عادت کرده ایم و می دانیم که وب سایت های زیادی وجود دارند که اطلاعات را سریعتر ارائه می دهند. Google از وب‌سایت‌های سریع نیز قدردانی می‌کند (هدف آن نیم ثانیه است) و آنها را بالاتر می‌برد.

برای اندازه‌گیری سرعت بارگذاری، می‌توانید از ابزارهایی مانند WebPageTest یا PageSpeed ​​Insights.

اگر متوجه شده اید که وب سایت وردپرس شما کند است، در اینجا چند مرحله سریع وجود دارد که می توانید انجام دهید.

میزبانی بهتر را انتخاب کنید

Choose Quality Hosting

شما باید یک ارائه دهنده هاست انتخاب کنید و بسته به اندازه وب سایت خود برنامه ریزی کنید. یک هاست کوچک و اشتراکی ممکن است برای وب سایت هایی که کمتر از 1000 بازدیدکننده روزانه دارند خوب کار کند. با این حال، اگر یک وب سایت عظیم دارید، باید برنامه خود را برای مدیریت موثر چنین حجم ترافیکی افزایش دهید. علاوه بر این، همیشه توصیه می‌کنیم یک میزبان قابل اعتماد با گزینه‌های ذخیره داخلی مانند انتخاب کنید. WP Engine (که WPExplorer از آن استفاده می کند) برای کمک به بهبود عملکرد کلی سایت.

کاهش اندازه تصاویر

d8a2db8cd8a7 d988d8a8 d8b3d8a7db8cd8aa d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8b4d985d8a7 d8a8d8b1d8a7db8c d8b3d8a6d988 d985d986d8a7d8b3d8a8 d8a7d8b3 6698abc517ba5

تصاویر معمولاً سنگین‌تر از هر چیز دیگری هستند و معمولاً یکی از دلایل اصلی کندی سایت هستند. اندازه را بدون از دست دادن کیفیت به تنهایی کاهش دهید – از طریق فتوشاپ یا یک ابزار آنلاین رایگان مانند Kraken الف>. یا می‌توانید به دنبال افزونه‌هایی مانند EWWW Image Optimizer یا حق بیمه WPCompress.

فایل های CSS و JS را به حداقل برسانید

autoptimize wordpress caching and performance plugin

تماس‌های CSS و JS و تعداد فایل‌های سایت خود را کاهش دهید. راهنماهای ارائه شده توسط Google وجود دارد که می توانید برای انجام این کار از آنها استفاده کنید به صورت دستی، یا می توانید از افزونه ای مانند بهینه سازی برای مدیریت این فرآیند برای شما استفاده کنید. . نکات کلیدی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • از CDN برای تنظیم سرعت اینترنت در کشورهای مختلف استفاده کنید
  • افزونه های استفاده نشده را غیرفعال کنید
  • پایگاه داده (داده های ناخواسته، نظرات ربات، پیش نویس های قدیمی و غیره) را تمیز کنید
  • تعداد اسکریپت های خارجی را کاهش دهید

2. طراحی غیر پاسخگو

گوشی‌های هوشمند احتمالاً بخش بزرگ‌تری از زندگی ما نسبت به رایانه‌ها شده‌اند. می توانیم بدون لپ تاپ رفتن به تعطیلات یا فقط برای قدم زدن در پارک را تصور کنیم. اما گوشی های هوشمند؟ همیشه باید به دستمان چسبانده شود. باز کردن قفل تلفن و جستجو سریعتر از صبر کردن برای بارگیری رایانه است.

بنابراین ترافیک تلفن همراه به طور مداوم به بیش از 50٪ در سراسر سال 2020، به این معنی که ممکن است 50٪ از ترافیک را از دست بدهید فقط به این دلیل که نسخه موبایل پسند وب سایت خود را ندارید. و نه، هیچ‌کس در وب‌سایت باقی نمی‌ماند تا روی اسلایدها و طرح‌بندی‌های مضحک بزرگ‌نمایی کند، مهم نیست محتوا چقدر خوب باشد.

می‌توانید به تنهایی یک طراحی واکنش‌گرا ایجاد کنید. اگر نمی خواهید موضوع فعلی خود را تغییر دهید ممکن است منطقی باشد، اما به دانش کدنویسی نیاز دارد و زمان و آزمایش زیادی را می طلبد.

همچنین می‌توانید از افزونه‌هایی مانند JetPack یا WP touch تا به شما کمک کند یک نسخه موبایل با موضوع فعلی خود ایجاد کنید. این آسان‌تر از انجام آن به تنهایی است، اما هنوز ساده‌ترین گزینه نیست.

اما بهترین انتخاب شما این است که به سادگی یک تم پاسخگو انتخاب کنید. وردپرس تم های رایگان متعددی را ارائه می دهد که دارای طراحی واکنش گرا هستند. و تقریباً تمام تم های برتر نیز پاسخگو هستند. مزیت اینجا این است که همه چیز توسط توسعه‌دهنده تم کدگذاری و آزمایش شده است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما در موبایل عالی به نظر می‌رسد. بنابراین نیازی به انجام هیچ کار غیر ضروری ندارید.

به عنوان مثال به تم وردپرس کل نگاهی بیندازید. این تم به طرز ماهرانه ای با طراحی روان و پاسخگو کدگذاری شده است تا در هر دستگاهی عالی به نظر برسد. به علاوه اگر واقعاً می‌خواهید طرح‌بندی‌های سایت خود را تنظیم کنید، حتی تنظیمات نقطه شکست قابل تنظیمی نیز وجود دارد.

برای جزئیات بیشتر می‌توانید این راهنمای وردپرس را مطالعه کنید.، اما واقعاً تا زمانی که یک تم وردپرس به خوبی کدگذاری شده و پاسخگو انتخاب کنید، باید خوب باشید.

3. ساختار URL گیج کننده

WordPress Permalinks Guide to Improve Site Structure

URL های منظم بیشتر برای الگوریتم ها مهم هستند، نه برای خوانندگان. یک URL خوب باید حاوی موضوع اصلی مقاله و کلیدواژه های اصلی باشد زیرا ربات ها آن را همانطور که ما، کاربران عادی، عنوان می خوانیم، می خوانیم. اگر پیوند از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده باشد، ربات حتی عمیق‌تر در صفحه وب نمی‌خزد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کاربران نیز احتمالاً یک پیوند کلی را دنبال نمی کنند. بنابراین، شما دو دلیل عالی برای ارتقاء سطح بازی URL خود دارید.

ساختار پیوندهای ثابت

به منظور تغییر نحوه ایجاد URL ها، از تابلوی مدیریت سایت وردپرس دیدن کنید، به تنظیمات بروید و بخش پیوندهای دائمی را پیدا کنید. تنظیمات شما در حال حاضر احتمالاً تاریخ و زمان است، بهتر است به دنبال نام پست باشید (توجه داشته باشید – اگر قبلاً محتوایی با ساختار URL متفاوتی ایجاد کرده اید، ممکن است بخواهید راهنمای تغییر پیوندهای دائمی فقط برای اینکه مطمئن شوید در صورت تصادف به سئو سایت خود آسیب نرسانید).

نشانی اینترنتی

SEO Friendly URL Slugs

با ساختار خود، می‌توانید در حین افزودن محتوای جدید، اسلاگ را برای پیوندهای پست و صفحه سفارشی کنید. هنگام ویرایش یک پست یا صفحه جدید، فقط روی دکمه “ویرایش” در کنار پیوند ثابت در بالای ویرایشگر کلیک کنید.

چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه بهتر بهینه‌سازی آدرس‌های اینترنتی:

  • محتوا را دسته بندی کنید
  • از حروف بزرگ اجتناب کنید
  • حذف کلمات توقف (مثلاً: a, an, as, it, may, of, to)
  • از خط تیره برای جدا کردن کلمات استفاده کنید، نه زیر خط
  • نشانی‌های وب پاسخگو را به صفحات اضافه کنید تا نشان دهید که سازگار با موبایل هستید
  • تغییر مسیرهای 301 را برای صفحات دارای مقصد URL جدید اجرا کنید

برخی افزونه‌ها نیز وجود دارند که به شما نشان می‌دهند که آدرس‌های اینترنتی مناسب برای سئو هستند، اما استفاده از نکات SEO دوستانه بالا می‌تواند کمک بزرگی باشد.

4. نقشه سایت XML وجود ندارد

و بخش مهم هر وب سایت نقشه سایت XML است. این لیستی از انواعی است که ساختار کلی وب سایت شما را مشخص می کند تا موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بخزند و شروع به نمایه سازی صفحات شما کنند. نقشه سایت برای هر وب سایت ضروری است، و مهم است که فراموش نکنید که نقشه سایت خود را ایجاد کنید.

در حالت ایده آل، نقشه سایت محتوای سایت شما را به روشی طبیعی سازماندهی می کند. آن را مانند درختی با شاخه ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما وبلاگ خود را دارید، سپس پست های وبلاگ، سپس برای آن پست ها ممکن است یک دسته، نویسنده، عنوان و غیره داشته باشید.

می‌توانید به‌صورت دستی نقشه‌های سایت ایجاد کنید، اما خوشبختانه برای ایجاد نقشه سایت وردپرس، فقط نیاز به نصب یک افزونه دارید. اکثر افزونه‌های خوب سئو شامل نقشه‌های سایت XML به عنوان یک ویژگی اساسی هستند.

5. برچسب های عنوان نامناسب

نتایج در موتورهای جستجو به ترتیبی مانند پیوند، برچسب عنوان، توضیحات متا نمایش داده می شوند. از آنجایی که پیوندها معمولاً با فونت کوچک نوشته می شوند و اولین اولویت کاربر نیست که به URL نگاه کند، در ابتدا عنوان را پیدا می کند.

موتورهای جستجو قطعاً به عناوین توجه می کنند و حتی ممکن است سایت هایی را که به خوبی بازدید شده اند رتبه بندی کنند، فقط به این دلیل که برچسب عنوان آنها محتوای مقاله را منعکس نمی کند. یافتن صفحات با عناوین توصیفی در آرایه برگه های باز شده و به اشتراک گذاری کافی آنها در رسانه های اجتماعی آسان تر است.

بنابراین، سعی کنید عناوین خود را 60 کاراکتر نگه دارید (اگر از نویسه‌هایی استفاده می‌کنید که فضای بیشتری را به عنوان w، m، o اشغال می‌کنند کمتر)، از همه عناوین حروف پرهیز کنید، از کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید، و نام تجاری یا سایت خود را اضافه کنید. در پایان. توصیه اصلی این است که محتوای صفحه را منعکس کنید: عناوین شوخ و خنده دار خلاق هستند اما ممکن است بهترین گزینه برای رتبه بندی SEO نباشند.

6. توضیحات متا

SEO Friendly Meta

توضیحات متا به جای موتورهای جستجو، کاربران را هدف قرار می دهند. این یک پیش نمایش از محتوا است که بر اساس آن کاربران تصمیم می گیرند که آیا صفحه وب برای آنها مرتبط است یا خیر. در نتیجه، یک توضیحات متا خوب ممکن است راه شما را به دنیای نرخ کلیک بالا تبدیل کند.

از آنجایی که Google تمایل دارد صفحاتی را که بیشتر بازدید می‌شوند رتبه‌بندی کند، استفاده از توضیحات متا یک راه غیرمستقیم برای تقویت بازی SEO شما است.

پس توضیحات متا چگونه باید باشد؟

باید حدود 160 کاراکتر داشته باشد، حاوی کلمات ساده و جملات کوتاه باشد و در واقع توضیح دهد که صفحه شما در مورد چیست. همچنین منطقی است که آن را با برخی از کلمات کلیدی (پرهیز از پر کردن به هر قیمتی) و یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید. یکی از بهترین توصیه‌هایی که با آن مواجه شده‌ایم این است که توضیحات متا خود را به عنوان یک تبلیغ در نظر بگیرید: توجه به نقاط دردناک و توصیف فوریت. و دوباره – استفاده از یک افزونه می تواند بهینه سازی توضیحات متا شما را بسیار آسان تر کند (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود).

7. کلمات کلیدی بسیار زیاد

موتورهای جستجو آنقدر به انسان نزدیک نیستند که واقعا محتوا را بخوانند و ارزیابی کنند. بنابراین آنها ارتباط را جستجو می کنند و تعداد کلمات کلیدی با آن مرتبط است.

زمانی که SEO برای اولین بار به یک چیز تبدیل شد و الگوریتم‌ها ساده و سرراست بودند، وب‌سایت‌ها بسیاری از کلمات کلیدی را در یک مقاله گیر کردند و کار کرد. امروز چطور؟ امروزه چیزی به نام چیزهای بسیار خوب وجود دارد و باید از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب شود.

Google نه تنها برای محتوای مرتبط‌تر بلکه برای اطلاعات بهتر نیز تلاش می‌کند. دلیل اینکه پر کردن کلمات کلیدی به شدت کیفیت را بدتر می کند این است که متن بسیار غیر طبیعی می شود. بازاریابان برای استفاده از یک کلمه کلیدی خاص، جملات نامربوطی را ارائه می کنند و می توانید ببینید که همان کلمه سه بار در یک پاراگراف سه جمله ای تکرار می شود. به همین دلیل است که ممکن است گوگل صفحاتی را در جایی که کلمات کلیدی زیادی وجود دارد پایین‌تر رتبه‌بندی کند.

وقتی زیاد است، ممکن است بپرسید؟ خوب، موتورهای جستجو اسرار خود را فاش نمی کنند، اما بازاریابان با تراکم 3-5٪ کلیدواژه.

راهکارهای دیگر برای استفاده بهتر از کلمات کلیدی، تنوع و تنوع هستند. برای مثال، گوگل از صفحاتی با کلمات کلیدی و مترادف های مختلف بسیار بیشتر از پست هایی با کلمه مشابه در تکرار قدردانی می کند.

8. محتوای تکراری

تولید محتوا آسان نیست، ما آن را دریافت می کنیم. شما همیشه باید روندها را تماشا کنید و برای نوشتن یا خلق چیزی تلاش کنید. با این حال، بهتر است محتوای کمتری تولید کنید اما یک قطعه منحصر به فرد ارائه دهید.

این فقط بحث اخلاق نیست. موتورهای جستجو به سادگی محتوای کپی شده را در پایین ترین رتبه قرار می دهند، زیرا ربات های اخلاقی هستند.

گاهی اوقات محتوای تکراری در یک وب سایت وجود دارد. به عنوان مثال، توضیحات محصول شما بسیار شبیه هستند یا پارامترهای URL یکسانی دارند. بنابراین، سعی کنید توضیحات را در وب سایت متمایز کنید (و بررسی کنید که آیا آنها با سایت های دیگر یکسان نیستند).

اگر در مورد محتوای تکراری خارجی است، از سرقت یا بازنویسی خودکار محتوا خودداری کنید. گاهی اوقات، شما ممکن است مطالبی را سرقت ادبی کنید، بدون اینکه به این معنا باشد: بالاخره، انواع جملات در اینترنت استفاده شده است. بنابراین، برای جلوگیری از هر گونه کپی برداری ناخواسته، از بررسی کننده سرقت ادبی استفاده کنید.

اگر شخصی از محتوای شما کپی کند چه؟

و اگر شخص دیگری محتوای شما را کپی کرده است، از ارسال پیام به آنها نترسید. می‌توانید از آنها درخواست کنید که یک برچسب rel=”canonical” به سایت شما اضافه کنند، که اساساً اعتبار سایت شما را به عنوان منبع اصلی می‌دهد (هنگامی که می‌خواهید مقاله‌ای را در سایت آن‌ها بازنشر کنید، به این صورت عمل می‌کند). یا اگر می‌خواهید سایت متخلف به سادگی محتوایی را که از شما دزدیده است حذف کند، می‌توانید یک اخطار حذف DMCA ارسال کنید. هر دوی این روش‌ها برای مقابله با محتوای تکراری در وب هستند.

خط پایین – سئو یک فرآیند مداوم است

SEO Friendly WordPress Tools

سئو امروز به آسانی سال‌ها پیش نیست. با این حال، حذف تمام علائم توضیح داده شده در مقاله بسیار امکان پذیر است. و شما می توانید اکثر آنها را با کمک میزبانی خوب مدیریت کنید (مانند WP Engine ) و یک افزونه SEO، که هر دو به طور قابل توجهی تلاش شما را برای بهینه سازی صفحه کاهش می دهند.

به طور خاص، ما Yoast SEO را می‌پسندیم که می‌تواند به شما در تعیین دقیق و دقیق کمک کند. بسیاری از علائم هشدار دهنده بالا را برطرف کنید. Yoast Premium شامل گزینه های آسان برای سفارشی کردن عنوان SEO، Slug و Meta است. علاوه بر این، این افزونه ایجاد خودکار XML، بررسی «خوانایی» محتوا را ارائه می‌دهد که به شما اطلاع می‌دهد که آیا محتوای تکراری دارید، و تجزیه و تحلیل SEO که می‌تواند به شما بگوید آیا از کلمات کلیدی خود به اندازه کافی (یا بیش از حد) استفاده کرده‌اید.

همچنین می‌توانید در یک سرویس برتر مانند ahrefs یا Moz برای کمک به ردیابی، مدیریت و بهبود سئوی کلی شما. هر دو برنامه‌هایی دارند که از 99 دلار در ماه شروع می‌شوند و شامل ابزارهای ممیزی SEO هستند که می‌توانید از آنها برای پیگیری علائم هشدار SEO استفاده کنید.

اگر اجرای یکباره آن خیلی طاقت فرسا است، هر بار یک قدم بردارید. هنوز هم بهتر از این است که هیچ کاری انجام ندهید و به موتورهای جستجو اجازه دهید رتبه شما را به دلایل احمقانه ای مانند URL نامرتب پایین بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا